Opleiding Omnichannel Klantreis implementeren

 

Waarom is omnichannel klantbediening relevant?  

Omnichannel en customer experience: zijn dit mooie marketingtermen of de nieuwe manier van werken? U zult het wel herkennen, mensen verwachten steeds meer dienstverlening en een positieve ervaring met organisaties. Wat nou als we bij de gemeente nog meer klantgericht denken, continu op de hoogte zijn van de status van een aanvraag en niet steeds hetzelfde moeten vragen aan onze klanten? Persoonlijk en gericht - dat zoekt de klant bij de gemeente. Maar hoe doe je dit? En hoe pas je een complexe organisatie aan van aparte loketten naar een samenwerkend apparaat? Welke kanalen zet je hiervoor in zodat we een consistente en waardevolle beleving kunnen bieden aan onze klanten? Deze opleiding helpt hier mee. 

 

Wat is de inhoud van de training?




Wat is het einddoel van deze opleiding?

Deelnemers aan deze Opleiding

  • Worden geïnspireerd om anders te kijken naar de klantbediening van hun organisatie. Weten waar hun eigen organisatie staat in omnichannel denken en doen.
  • Kennen de omnichannel doelen, weten welke stappen een organisatie moet nemen om deze te behalen en hoe deze bespreekbaar te maken in de interne organisatie.
  • Leren deze klantbediening multidisciplinair in kaart te brengen door het toepassen van de ‘6 stappen’ Customer Journey Mapping methodiek. Zijn na afronding van de opleiding in staat zelfstandig klantreizen in kaart te brengen, zij zijn Klantreismanager geworden.
  • Leren om op basis van de klantreis samen met collega’s Omnichannel verbeterideeën te definiëren.
  • Leren hoe de eigen organisatie ‘gereed te maken voor implementatie’ van deze verbeterideeën. Weten hoe de ideeën te onderscheiden waarbij we ‘morgen’ kunnen starten met het omnichannel bedienen van hun klanten.
  • Hebben doordat we intensief met elkaar samenwerken kennis van waar andere organisaties staan in omnichannel denken en doen.
 
Voor wie?

Deze opleiding is geschikt voor leidinggevenden (bijv. teamleiders, managers, hoofden) en medewerkers in ondersteunende of specialistische rollen (bijv. procesmanagers, projectleiders, beleidsmedewerkers, specialisten, senior medewerkers) die steeds meer klantgericht denken en de volgende stap richting omnichannel denken willen zetten. Samen sparren we over wat goed gaat, wat beter kan en wat we anders moeten doen. De opleiding is geschikt voor allen die direct concreet aan de slag willen met implementatie van Omni-channel Klantbediening binnen hun eigen organisatie. Voor hen die geloven dat we niet altijd IT aanpassingen nodig hebben om een omnichannel klantervaring te bieden. Tussen dag 1 & 2 verwachten we van de trainees dat zij aan de slag gaan met de aangereikte methodes.

 

Tijd & Geld & Datum

Deze opleiding is in totaal twee volle dagen. Tussen dag 1 en 2 gaat de trainee alvast aan de slag met de opgedane kennis. Als jij jouw eerste klantreis begeleidt Bureau12 op afstand door op vaste momenten te coachen. De investering per persoon is € 1.250,- (incl. lunch, koffie/thee, certificaat, cursusmateriaal). Minimaal 6 deelnemers, maximaal 12 deelnemers.

Datum & plaats: 

17 januari en 21 februari 2019, op een locatie in Midden-Brabant (nog nader te bepalen).