Opleiding Omnichannel Klantbediening implementeren binnen gemeenten

Waarom is omnichannel klantbediening relevant?  

Omnichannel en customer experience: zijn dit mooie marketingtermen of de nieuwe manier van werken? U zult het wel herkennen, mensen verwachten steeds meer dienstverlening en een positieve ervaring met organisaties. Wat nou als we bij de gemeente nog meer klantgericht denken, continu op de hoogte zijn van de status van een aanvraag en niet steeds hetzelfde moeten vragen aan onze klanten? Persoonlijk en gericht - dat zoekt de klant bij de gemeente. Maar hoe doe je dit? En hoe pas je een complexe organisatie aan van aparte loketten naar een samenwerkend apparaat? Welke kanalen zet je hiervoor in zodat we een consistente en waardevolle beleving kunnen bieden aan onze klanten? Deze opleiding helpt hier mee. 


Wat is de inhoud van de training?

 

Wat is het einddoel van deze opleiding?

Deelnemers aan deze Opleiding

  • Worden geïnspireerd om anders te kijken naar de klantbenadering van hun gemeente. Weten waar hun eigen gemeente staat in omnichannel denken en doen.
  • Hebben doordat we op deze dag intensief met elkaar samenwerken kennis van waar andere gemeenten staan in omnichannel denken en doen. Wisselen op dag 3 ervaringen uit m.b.t. de uitvoering van de ‘praktijkopdracht’.
  • Kennen de omnichannel doelen, weten welke stappen een gemeente moet nemen om deze te behalen, hoe deze bespreekbaar te maken in de interne organisatie.
  • Leren deze klantbediening multidisciplinair in kaart te brengen door het toepassen van de ‘6 stappen’ Customer Journey Mapping methodiek.
  • Leren op welke wijze je een implementatieplan maakt met daarin verbeterideeën die op korte/middellange/lange termijn klanten steeds meer omnichannel bedient, zonder dat IT/Technologie leidend is, hoe de interne organisatie ‘gereed gemaakt ‘ wordt voor implementatie.

Voor wie?

Deze opleiding is gericht op leidinggevenden (bijv. teamleiders, hoofden) en medewerkers in ondersteunende of specialistische rollen (bijv. projectleiders, beleids-medewerkers, specialisten, senior medewerkers) die steeds meer klantgericht denken en de volgende stap richting omnichannel denken willen zetten. Samen met collega’s uit andere gemeenten sparren we over wat goed gaat, wat beter kan en wat we anders moeten doen. De opleiding is geschikt voor allen die direct concreet aan de slag willen met implementatie van Omni-channel Klantbediening binnen hun gemeente. Voor hen die geloven dat we niet altijd IT aanpassingen nodig hebben om een omnichannel klantervaring te bieden. Tussen dag 2 & 3 verwachten we van de trainees dat zij aan de slag gaan met de aangereikte methodes. Deze opleiding is een verdieping op de ‘Masterclass Omnichannel Klantbediening binnen Gemeenten’.


Tijd & Geld & Datum

Deze opleiding is in totaal drie volle dagen. Tussen dag 2 en 3 gaat de trainee alvast aan de slag met de opgedane kennis. De investering per persoon is € 1.595,- Komt u met 3 of meer personen van dezelfde gemeente dan is de investering € 1.350,- per persoon (incl. lunch, koffie/thee). Minimaal 8 deelnemers, maximaal 12 deelnemers.

Datum & plaats: 
28 & 29 mei 9.00 – 17.00 uur, op het kantoor van The Office Operators aan de Niasstraat 1, Utrecht.